COMUNICAT D’ANPE.Cat AL RESPECTE DE LA VAGA D’ENSENYAMENT DEL DIA 9 DE MAIG

Davant la convocatòria de vaga de l’ensenyament públic prevista pel proper dia 9 de maig, ANPE.Cat fa les següents consideracions:

• Tot i ser lícita la protesta, pensem que no és el moment ni la situació per demanar als docents una jornada de vaga, ja que el nostre col·lectiu ja està prou castigat econòmicament i mostra un clar desencantament envers aquest mecanisme de reivindicació. Hem de reinventar-nos i cercar noves mesures il·lusionants, participatives i efectives que facin replantejar les actuacions de les administracions. Portem tres setmanes seguides (afegides a un curs que en ja porta unes quantes) amb mobilitzacions estèrils i amb seguiment discret… no seria millor una o poques actuacions més contundents?
  • Els postulats que es plantegen són força difosos. Ara també hi cap la LEC??? Les Retallades???. Ja fa temps que ANPE.Cat va manifestar-ne obertament la seva oposició a les dues qüestions. Pensem que la protesta hauria d’estar més focalitzada i concretada en pocs temes més punyents i propers, que realment importin als docents i ciutadans com és la recuperació dels salaris, la contractació d’interins i substituts d’acord amb la jornada efectivament treballada per la persona a qui es substitueix, el tema de la llengua catalana als centres educatius o el Decret de Plantilles. Si pensem en el “tot s’hi val” per tal d’atreure simpaties a la causa, tot es diluirà en un munt de proclames que només donaran la raó aquells que pensen que els sindicats només es preocupen de justificar la seva existència.
  • ANPE des de la negociació està aconseguint, a més de compromisos importants de cara a drets perduts o precaris (jubilació anticipada, Estatut del Docent…), tombar propostes com la de que les Comunitats Autònomes s’hagin de fer càrrec de l’escolarització privada en castellà.

Les vagues són un últim recurs dins l’estratègia sindical i s’han de convocar quan s’està segur que tindran un seguiment massiu. Si la vaga té poc seguiment, els que l’ han convocada perden força davant la patronal o l’administració, amb qui han de negociar.  Creiem que aquests moments no són els més adients per a una convocatòria d’aquesta mena; no obstant, malgrat que ANPE.Cat no convoqui aquesta vaga, respecta la llibertat individual dels seus afiliats/des d’acollir-se o no a la mateixa.